آموزش تنظیمات مودم Neterbit نتربیت
جولای 11, 2023قطعی اینترنت مسئله حساس و اعصاب خورد کنی است که بیشتر اوقات در گیر اون هستیم.
خب چطور این مشکل رو برطرف کنیم ؟ با ما همراه باشید تا مشکل خودتون رو برطرف کنید.
خب ما در این آموزش به بیان تک به تک موارد قطعی اینترنت ADSL میپردازیم.
در هنگام قطعی اینترنت چراغ های روی مودم را چک کنید.
چراغ ADSL (بسته به نوع مودم اسمش تغییر میکند Link یا DSL هم هست ) ثابت است ؟.(نکته : باید همیشه ثابت باشد).
ثابت بود : اگر اینترنت شما قطع میشود و بعد از چک کردن این چراغ هیچ قطعی نداشت و ثابت بود.
چراغ اینترنت را چک کنید اگر روشن بود احتمال دارد مشکل از DNS باشد.
میتوانید از صفحه تنظیم DNS در سیستم عامل IOS یا تنظیم DNS در سیستم عامل اندروید مشکل خود را برطرف کنید.
اگر چراغ اینترنت خاموش بود:
یا مودم شما مشکل فنی پیدا کرده. یا مشکل از سمت شرکت ISP شماست که بعد از تماس با واحد پشتیبانی مطلع میشوید.
نمونه چراغ های مودم TPLINK
چشمک زن : اگر بعد از قطعی اینترنت چراغ ADSL چشمک زن میشود احتمال دو حالت دارد. یا مودم مشکل فنی دارد یا نویز داخلی دارید.
برای تست کردن اگر امکانش بود که میتوانید مودم را به سیم ورودی ساختمان وصل کنید.
اگر نبود اول کلیه دستگاه های تلفن ، فکس ، کارتخوان و … رو از پریز تلفن جدا کنید. و فقط مودم بایک کابل مستقیم به پریز تلفن وصل کنید.
اگر مشکل برطرف شد و دیگر قطعی اینترنت نداشتید مشکل از یکی دستگاه های اتصالی میباشد.
نکته: تمامی دستگاه های اتصالی به خط تلفن باید دارای نویزگیر یا اسپلیتر باشند.
اگر مشکل برطرف نشد و هنوز قطعی دارید مشکل از پورت سمت مخابرات میباشد.
و باید این مشکل را به واحد پشتیبانی اطلاع دهید .تا پورت و مسیر شما را بررسی کنند و مشکل را برطرف کنند.