معرفی زامارین

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید 1

 

معرفی زامارین

زامارین یک شرکت تحت مالکیت شرکت مایکروسافت می باشد که در ماه می سال 2011 تاسیس شد. زامارین توسط مهندسینی که Mono ,  Mono for Android و MonoTouch که ابزارهای پیاده سازی چند سکویی  (Cross-platform)  زیرساخت زبان مشترک (CLI) و خصوصیات  زبان مشترک  (که معمولا مایکروسافت .NET نامیده می شوند) می باشند را ایجاد کرده بودند ,  تاسیس گردید.

با کدهای اشتراک گذاشته شده #C , توسعه دهندگان می توانند از ابزارهای زامارین برای نوشتن برنامه های اندروید , iOS و ویندوز با رابط های کاربری و کدهای مشترک در سیستم عامل های مختلف استفاده کنند. از می 2015 بالغ بر 1 میلیون برنامه نویس از محصولات زامارین در بیش از 120 کشور در سرتاسر جهان استفاده می کنند.

در 24 فوریه 2016 , مایکروسافت اعلام کرد قرارداد قطعی برای مالکیت  زامارین را امضا کرده است.

 

تاریخچه

تاسیس زامارین

در 16 می 2011 میگل ایکازا در وبلاگش اعلام کرد که مونو توسط زامارین توسعه و پشتیبانی خواهد شد ,  یک شرکت تازه شکل گرفته که جهت پخش مجموعه جدیدی از برنامه های موبایل طراحی شد. طبق اظهارات ایکازا , حداقل قسمت اصلی تیم مونو به شرکت جدید منتقل شدند.

توسعه محصول

در دسامبر 2012 زامارین Xamarin.Mac را ارائه کرد , افزونه ای برای IDE موجود , که به توسعه دهندگان اجازه ساخت برنامه های مبتنی بر #C را برای سیستم عامل  OS X اپل و پکیج کردن آن ها برای انتشار در اپ استور اپل را می دهد.

در فوریه 2013 , زامارین پخش زامارین 2.0 را اعلام کرد.این پخش شامل دو اجزا اصلی بود : زامارین استدیو و ادغام با ویژوال استدیو , IDE مایکروسافت برای دات نت فریم ورک  , که به ویژوال استدیو اجازه می دهد جهت ساخت برنامه های اندروید و iOS همانند آنچه برای ویندوز است استفاده شود.

مالکیت

در 24 فوریه 2016 , زامارین و مایکروسافت اعلام کردند که مایکروسافت توافق قطعی برای مالکیت زامارین را امضا کرده است.  قواعد این قرارداد فاش نشد , گرچه مجله وال استریت مبلغ را بین 400 میلیون تا 500 میلیون دلار گزارش کرد.

تابعه مایکروسافت (از 2016 تا هم اکنون)

در کنفرانس مایکروسافت بیلد 2016 , مایکروسافت اعلام کرد که آن ها SDK زامارین را متن آزاد (open-source) خواهند کرد و آن را به عنوان  ابزار رایگان همراه با محیط یکپارچه توسعه مایکروسافت ویژوال استدیو ارائه می کند و کاربران ویژوال استدیو ویژگی های زامارین را هم به طور رایگان دریافت می کنند.

 

محصولات

پلت فرم زامارین

زامارین 2.0 در فوریه 2013 ارائه گردید. زامارین اندروید و زامارین iOS توسعه برنامه های اندروید , iOS و ویندوز را با #C در محیط ویژوال استدیو و زامارین استدیو ممکن می سازند. برنامه نویسان مجددا از کدهای #C  خود استفاده می کنند و کدهای بسیاری را روی پلت فرم ها به اشتراک می گذارند.این محصول جهت ساخت اپلیکیشن برای چندین شرکت مشهور از جمله 3M و AT&T و تارگت استفاده شد. زامارین با ویژوال استدیو یکی می شود و ویژوال استدیو را برای توسعه اندروید و iOS توسعه می دهد. زامارین همچنین  فروشگاه کامپوننت را برای یکی کردن سیستم های نهایی , کتابخانه های شخص سوم (third party) , سرویس های ابری و کنترل های UI به طور مستقیم درون اپلیکیشن های موبایل ایجاد و ارائه نمود.

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید

زامارین فرم

این محصول در زامارین 3 در 28 می 2014 معرفی شد و اجازه استفاده زیرمجموعه های کنترل های پرتابل که به کنترل های اندروید , iOS و ویندوز فون  مرتبط شده اند را می دهد.

ابر تست زامارین (Xamarin Test Cloud)

ابر تست زامارین امکان تست اپلیکیشن های موبایل نوشته شده با هر زبان را در دستگاه های واقعی در فضای ابری فراهم می کند. ابر تست زامارین از تست شی گرا UI برای شبیه سازی فعل و انفعالات واقعی کاربر استفاده می کند.

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید

زامارین برای ویژوال استدیو

زامارین ادعا می کند تنها IDE است که اجازه توسعه اپلیکیشن برای اندروید , iOS و ویندوز را با استفاده از ویژوال استدیو می دهد. زامارین افزونه هایی را برای ویژوال استدیو فراهم می کند که اجازه ساخت اپلیکیشن های اندروید , iOS و ویندوز را می دهد. همچنین افزونه هایی برای ویژوال استدیو دارد که پشتیبانی برای ساخت , گسترش و خطایابی اپلیکیشن ها  روی شبیه ساز یا دستگاه را فراهم می کند. در اواخر 2013 , زامارین و مایکروسافت یک همکاری را اعلام کردند که در ادامه به ادغام فنی منجر شد و ساخت برنامه برای تمامی پلت فرم های موبایل را برای توسعه دهندگان مشترکشان ممکن کردند. به علاوه , زامارین هم اکنون پشتیبانی برای کتابخانه های کلاس پرتابل مایکروسافت  و بیشتر ویژگی های C# 5.0 از جمله async/await را دارا می باشد. نت فریدمن مدیرعامل و موسس زامارین , ائتلاف در شروع ویژوال استدیو 2013 در نیویورک را اعلام کرد.

در 31 مارس 2016 , مایکروسافت اعلام کرد که در حال ادغام تمامی نرم افزار زامارین با همه ی ورژن های ویژوال استدیو شامل ویژوال استدیو نسخه Community می باشند و این ادغام ویژگی های متنوع زامارین را به طور از پیش نصب شده از جمله شبیه ساز iOS را به ویژوال استدیو اضافه می کند.

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید

زامارین استدیو

در حال حاضر زامارین استدیو منسوخ و با  ” زامارین برای ویژوال استدیو” جایگزین شده است. در زمان پخش آن در فوریه 2013 , زامارین استدیو به عنوان بخشی از زامارین 2.0 یک IDE مستقل برای توسعه موبایل بود که مبتنی بر پروژه متن باز MonoDevelop بود. علاوه بر یک خطایاب , زامارین استدیو شامل تکمیل خودکار کد در #C ,یک سازنده UI  اندروید برای ساخت رابط های کاربری بدون XML , و یکپارچگی با سازنده ی رابط Xcode برای طراحی اپلیکیشن iOS  می باشد. این برنامه بر روی ویندوز و OS X قابل دسترس است.

زامارین مک (Xamarin.Mac

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید

زامارین مک به عنوان ابزاری برای توسعه اپلیکیشن تکنولوژی اپل با استفاده از زبان برنامه نویسی #C ایجاد شد. زامارین مک  مانند زامارین iOS و زامارین اندروید به برنامه نویسان 90% کد جهت استفاده روی اندروید , iOS و ویندوز را می دهد. زامارین مک به برنامه نویسان #C توانایی ساخت اپلیکیشن های کوکو (Cocoa) برای Mac OS X را می دهد و به این اپلیکیشن ها اجازه می دهد که بتوانند در اپ استور مک قرار داده شوند.

معرفی زامارین و برنامه نویسی اندروید